Naar mokveld.com
Chris, Marketing Communicatie Manager

Chris, Marketing Communicatie Manager

Ik ben de intermediair tussen onze technische collega’s en de creatieve partijen die Mokveld ondersteunen met de Marketing Communicatie.

De promotie van het merk Mokveld is net zoveel maatwerk als de producten die wij maken. The devil is in the details zullen we maar zeggen. Dat begint al bij de vertaalverslag om de technische informatie toegankelijk te maken voor de klant. Het is onze taak om die informatie te filteren en te presenteren op een manier die begrijpelijk is, maar niet minder belangrijk; ook aantrekkelijk is voor verschillende doelgroepen. Met een werktuigbouwkundige achtergrond en een creatieve opleiding ben ik in staat om een brug te slaan tussen de wereld van techniek en die van creativiteit.

Onze klantengroep is divers. Het is essentieel om goed naar ze te luisteren en te begrijpen wat zij verwachten. Welke middelen zetten we in en welke mediakanalen passen daarbij. Daarbij zien wij een sterke verschuiving naar online communicatie.

Sinds mijn start hier is het MarCom-vakgebied aanzienlijk veranderd. De printcampagnes maken plaats voor digitale campagnes. Die online verschuiving heeft geleid tot een steile leercurve door de snel evoluerende digitale trends. Ondanks dat we meer kunnen met de nieuwe kanalen, zoals een aantoonbare ROI, is onze MarCom niet afgestemd op massa en groei, maar op vertrouwen en uniciteit en dat botst nog wel eens met het keurslijf van de algoritmes. Wie weet brengt AI daarin meer mogelijkheden.

Waar het vroeger voornamelijk om product promotie ging, houden wij ons nu ook intensief bezig met de interne communicatie, corporate communicatie, arbeidsmarktcommunicatie en sponsoring. Dat doen we niet alleen. Samenwerking met externe partijen vormt een integraal onderdeel van onze aanpak. Zo werken wij ondertussen met een professionele schil van externe leveranciers waarmee wij goed kunnen sparren. Hun expertise en onze branchekennis zorgt voor goed doordachte MarCom en dat is erg fijn als je in industrieën werkt waar marketing nog niet bepalend is.